måndag 20 september 2010

Raphael Mabo - Ett pedagogiskt val


Det är väldigt pedagogiskt att se att ett parti som man gör allt för att tysta ner, växer sig så starka att de kommer in i den svenska riksdagen - medan ett parti som media och debattörer inte har brytt sig om på flera veckor - Piratpartiet - gjorde ett uselt val. Det är pedagogiskt i den meningen att - det vi gör motstånd mot, det växer. Det växer genom att det får uppmärksamhet. Nu kan vi ställa oss frågan - vad vill vi ge uppmärksamhet? Det vi inte vill ha, eller det som vi vill ha? Och om vi istället ger uppmärksamhet till det som vi vill ha, vad kommer hända då?



Själv röstade jag på Miljöpartiet. Jag gjorde det därför att jag vill leva i ett samhälle där bäde vår inre och yttre mijlö får utrymme att vara viktigt. Jag tror på ett samhälle där man ser och bryr sig om varandra - människor, djur och natur. Jag tror också på ett samhälle där man även bryr sig om sin inre verklighet, sin själ och hjärta och där detta får utrymme att vara och växa. Vi har ett samhälle idag som är mycket i det intellektuella, det handlar om BNP och materiella värden där människor ses som produktionsenheheter för att öka värdet på landets kapital. 



Valresultatet gör det tydligare att det är dags att välja vilken verklighet du vill leva i, vad du vill ha i ditt liv. Min övertygelse är att om du ger energi till det som du verkligen vill ha, det som stämmer överens med det som finns i din själ och hjärta, så manifesteras det och växer. 



Jag hälsar det heliga i dig

Raphael Mabo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar